„Co zrobię, aby poprawić efekty kształcenia w naszej szkole?”
Dnia 28 listopada 2011 roku o godzinie 14 00 w Szkole Podstawowej im. ks. Jerzego Popiełuszki odbyła się debata na temat: „Co zrobię, aby poprawić efekty kształcenia w naszej szkole?”. Z tej okazji do szkoły zaproszone zostały i przybyły ważne osobistości:
- pan Jan Alicki - Burmistrz Pisza;
- pani Zuzanna Konopa - dyrektor Zespołu Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu;
- pani Urszula Mierzejewska - dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Piszu
- pani Jolanta Lubecka - dyrektor Gimnazjum Nr 1 w Piszu;
Na debacie obecni byli:
- grono pedagogiczne SP w Liskach;
- rodzice uczniów,
- uczniowie klas V i VI.
Debatę otworzyła pani dyrektor, która serdecznie powitała zgromadzonych i przypomniała co jest celem spotkania. Następnie odbył się pokaz slajdów z tabelą i wykresem wyników zewnętrznych z okresu 10 lat. Prowadzącą była pani Grażyna Turkowska – logopeda Szkoły Podstawowej im. ks. Jerzego Popiełuszki w Liskach. Podczas dyskusji uczestniczący w debacie wspólnie próbowali odpowiedzieć na poruszane zagadnienia.
Pierwszy zabrał głos Burmistrz Pisza, który w swojej wypowiedzi podkreślił, że nauka to inwestycja we własne życie i należy szukać konkretnych rozwiązań w obszarach edukacji, aby była ona na wyższym poziomie. Podczas debaty głos zabrali goście: pani dyrektor ZEOSiP, a także pani dyrektor PPPP i dyrektor Gimnazjum Nr 1. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się nauczyciele, jak również rodzice i uczniowie. Dyskusja pozwoliła spojrzeć na temat z różnych stron, przedstawić własne argumenty i wysłuchać innych.
Na koniec pani dyrektor podziękowała wszystkim za udział w debacie podkreślając jak ważna jest dla szkoły wspólna rozmowa na temat poprawy obszaru edukacji i kształcenia.
Debata trwała ponad godzinę i zakończyła się następującym stwierdzeniem ze strony Rady Pedagogicznej:„ Wsłuchując się w słowa naszych gości mogliśmy usłyszeć dobre rady, które warto zapamiętać. Uważamy, że takie spotkania to świetny sposób, aby poznać opinię innych. Było to dla nas miłe doświadczenie, wynieśliśmy z tego wnioski, które będziemy chcieli zrealizować. Najważniejszym z nich jest to, że tylko systematyczna i konsekwentna praca poprawi nasze efekty kształcenia.”
Rodzice zobowiązali się do lepszej współpracy ze szkołą poprzez regularne przychodzenie na zebrania.
Uczniowie na godzinie wychowawczej wykonają w klasach plakaty na których wpiszą swoje deklaracje dotyczące podniesienia wyników w nauce.